Misslyckat Ikeabesok

Idag tog vi antligen tag i saken och akte till Ikea. Eftersom allt har i London har oppet jattelange och Ikea hade oppet till 10 pa vardagarna kunde vi inte tanka oss att dom stangde tidigt pa sondagar. Men de gjorde de. Kvart over fem anlande vi pa Ikea och da hade de stangt en kvart innan. Surt, eftersom det kostar pengar att ta sig dit eftersom det ligger i zon 3. Darfor ska vi gora ett nytt forsok imorgon eller pa tisdag. Jag behover en byra i varat rum och vi ska handla lite andra saker for att gora det lite trevligare i lagenheten. Dessutom ska vi kopa massa svensk mat! Helt sjukt sa mycket man langtar efter svensk mat efter bara tre veckor. Till och med kottbullar som jag vanligtvis inte ater hemma skulle vara gott. Kanske beror pa att v har levt pa mackor, strips och fardigmat sedan vi kom hit. Kakor och chips utgor dessutom en stor del av kosten har.

Imorgon borjar jag pa mitt nya jobb. Kanns roligt men lite nervost. Verkar vara ett otroligt socialt jobb och man ska lara sig komma ihag alla kunder, vad de bestaller osv. for att kunna ha deras kaffe klara sa snabbt som mojligt nar de kommer in i fortsattningen. Mitt daliga minne kanske inte ar en fordel da direkt... Men skont ar det iaf att slippa Cafe Nero. Kommer bara sakna alla som jobbar dar.

Igar var vi pa fest hos nagra jag har jobbat med. Martina fran Polen skulle aka hem sa vi var hemma i deras lagenhet och drack lite. Men jag var inte direkt pa partyhumor efter att vi hade druckit aven i fredags sa bade jag, Sandra och Kicki var ganska trotta. Bussresan hem slutade ungefar lika bra som mina andra nattliga bussfarder. Alltsa minst en och en halv timma innan vi antligen var hemma eftersom varan buss var en halvtimma forsenad och for att den senare stannade och vagrade kora igen for att nagon tydligen inte hade kopt biljett. Till slut kom vi antligen hem och kunde lagga oss och sova.

Varan landlord fick komma och gora ett besok hos oss idag eftersom vi har lite problem i lagenheten.  Varmvattnet fungerar inte och det ar nagot fel pa varan tvattmaskin. Han kunde inte gora nagot at nagon av sakerna sa han skulle skicka nagon for att kolla upp det imorgon. Hoppas verkligen det fixar sig da for jag ar sa less pa att duscha i kallvatten och jag maste verkligen tvatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0