Garderobsångest

Tittade igenom min garderob igår och insåg hur tom på vårkläder den faktiskt är. Jag kom ju hit till London med bara en väska och sedan dess ar jag handlat en hel del här. Men eftersom det har varit vinter och kallt fram tills nu har ju inte vårkläder varit högsta prio direkt... Jag knåpade därför ihop en liten lista på vad jag behöver nu i vår.

- Nr 1 är en ordentligt klippning och slingning av utväxten. Mitt hår är så trött och slitet och skulle verkligen behöva en uppfräschning inför våren.
- En rolig vårjacka. Såg jackan från Uniqlo som jag bloggade om genom deras skyltfönster idag men den var inte alls så fin som den såg ut på internet. Jakten fortsätter!
- En svart kavaj. 
- Minst två kjolar. Topshop har haft en hel del roliga, måste ta mig en titt där och se om de fortfarande finns kvar. 
- En snygg partyklänning. Såg en underbar mönstrad blå silkesklänning från Zara idag som eventuellt hamnar i min garderob lite senare...
- Fina vardagsklänningar. Minst en blommig iallafall!
- Minst två blusar. En blommig och en transparent. Såg en jättefin svart transparent idag på en 2nd-handaffär uti mitt jobb. Måste gå in och titta närmre på den imorgon tror jag!
- T-shirts och linnen med tryck.
- Gul kofta/tröja i bra kvalité.
- Ett par snygga pumps.
- Minst ett par nya ballerinaskor.
- Minst ett par tygskor. Är förvånande nog sugen på ett par låga Converse, men vi får se hur det blir med den saken. Annars hade Vagabond ett par söta.
- Små väskor! En tanfärgad liten axelremsväska som jag hade hoppats att hitta på 2nd-hand och förhoppningsvis en vintage Chanel. Någon ny kuvertväska skulle jag inte heller tacka nej till!
- Två par jeans. Har inga jeans för tillfället som sitter bra så något par som sitter riktigt snyggt. Eventuellt även ett färgade jeans...

Ja, det var väl det som jag kände fattades i min garderob. Inte för att jag har råd med något av detta just nu, menmen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! kul att du skriver lite nu mera! hade börjat bli less på att gå in och läsa samma inlägg! men du sandra
kan inte tänka mig att det garderob behöver fyllas på hur tusan ska du få hem allt? haha ;)hoppas du har de kung och att det löst sig med resan hem! kul att ses snart! :D sköt om dig! puss

2008-02-27 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0